پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری (BIS/BAS) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی


پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری (BIS/BAS)  در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی

پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری (BIS/BAS) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی

پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری (BISBAS) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل
تعداد صفحات16
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی
توضیحات کامل

پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری (BIS/BAS)  در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش          

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

قسمت هایی از پروپزال:

مقدمه و بیان مسئله:

اصطلاح اختلالات یادگیری را اولین بار ساموئل كرك[1] در سال 1963 در انجمنی از والدین كه در شهر نیویورك تشكیل شده بود ، پیشنهاد كرد(1). اداره ی آموزش و پرورش ایالات متحده و قانون عمومی 101-476 اختلال یادگیری را چنین تعریف می کند : اختلال در یك یا چند فرایند اساسی روان شناختی كه در فهم یا كاربرد زبان گفتاری یا نوشتاری ایجاد مشكل كرده و ممكن است به صورت توانایی ناقص درگوش دادن، فكركردن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، هجی كردن كلمات یا محاسبات ریاضی ، ظاهر گردد . این اصطلاح حالت هایی همچون معلولیت های اداركی ، آسیب مغزی ، بدكاری جزئی مغزی ، خوانش پریشی و زبان پریشی رشدی  را در بر می گیرد ؛ اما كودكانی را كه بدواً در نتیجه معلولیت های دیداری ، شنیداری حركتی ، عقب ماندگی ذهنی ، اختلال هیجانی ، محرومیت های اقتصادی ، فرهنگی و محیطی دچار اختلالات یادگیری شده اند، شامل نمی شود (2).

در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی انجمن روانپزشكی امریكا (DSM-5)، اختلالات یادگیری اختصاصی به مشکلات یادگیری و به کارگیری مهارت های تحصیلی که به شکل یکی از انواع همراه با اختلال خواندن ، با اختلال در بیان نوشتاری و با اختلال در ریاضیات به سه شکل خفیف ، متوسط و شدید می باشد.اختلال یادگیری اختصاصی یک اختلال رشدی عصبی است که منشا زیستی دارد یعنی پایه و اساس ناهنجاری های موجود در سطح شناختی است و نشانه های رفتاری اختلال از آن نشات گرفته اند. (3). هالاهان ، لیود ، كافمن ، ویس و مارتینز(4) میزان شیوع این اختلالات را در نقاط مختلف جهان بین 3 تا 12 درصد گزارش كرده اند.  به طوری كه نریمانی و رجبی(5) در بین دانش آموزان پایه ی دوم تا پنجم ابتدایی شهر اردبیل ، میزان شیوع را 13 درصد گزارش كرده اند . این اختلال ها معمولا ناشی از ضایعه های سیستم عصبی مركزی است و بسته به منطقه ی ضایعه نمودهای متفاوتی دارند . به طوری كه اصطلاح اختلال یادگیری ، شرایطی چون ناتوانی های ادراكی ، آسیب دیدگی های مغزی ، نارسایی های جزئی در مغز و آفازی رشدی را در بر

 


[1]- Samuel Kirk

 

اهداف پژوهش:

هدف کلی

مقایسه سیستم های مغزی رفتاری(BIS/BAS)  در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی

اهداف جزئی

مقایسه سیستم فعال سازی رفتار (BAS) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی

 مقایسه سیستم بازداری رفتار (BIS) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی

فرضیه ها:

  1. سیستم فعال سازی رفتار (BAS) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی متفاوت است.

2- سیستم بازداری رفتار (BIS) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی متفاوت است.

2-1- سائق (BAS-DR) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی متفاوت است.

2-2- پاسخدهی به پاداش (BAS-RR) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی متفاوت است.

 


توضیحات بیشتر و دانلود


صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


http://arty125.ir/?p=2523